Et kurs for bedre trivsel, - bedre servicegrad, - med mindre bruk av ressurser.
Et kurs i personlig utvikling som bedrer eget servicenivå gjennom egen bevisstgjøring
Formålet med Kundeservice Formålet med god kundeservice er å gi kunden hva kunden vil ha til rett pris, på rett tidspunkt og til rett kostnad. Dette er lett sier alle, men det er de færreste som klarer å utføre dette. Hvorfor er det slik? Vi starter med å se på hvorfor dette er vanskelig og hvordan vi kan gjøre noe med det.
Hvordan yte god service hver gang?
Mange mennesker sier de forsøker å yte like god service hver gang, men det virker ikke likevel. Hvorfor ikke? Vi ser på nøkkelen til god service. Nøkkelen er System og Aksjonene som gjøres. Vi ser på hvordan systemene er i dag og hva som ikke fungerer. Hva skal gjøres for å oppnå tilfredsstillende system(er) for den enkelte og samarbeidende grupper?
Hvordan ta seg av kundene - om mennesker og behandlingen av dem
Hvem er viktigst – kunden eller den ansatte? Svaret er selvfølgelig BEGGE! Kunden har ikke alltid rett, men dette er ikke alltid like lett å forklare. Dette må ”læres” kunden, og vi viser hvordan dette kan gjøres. Vi må lære kundene hvordan de skal få den beste servicen! Hvordan skaper vi de ”flittige kjøperene?” Vi gjennomgår alle elementene som må være tilstede og hvilke metode vi anbefaler.
Inntrykkene – Hva er viktig?
Hvordan oppfattes vi? Hvor god er du? Kle deg etter rollen - og spill rollen! Kundens førsteinntrykk er av stor betydning. Dette er et stadig undervurdert element, og et tema som har blitt benyttet av kroppspråk instruktører i mange år. Vi ser på de pene manerene du skulle ha lært hjemme, - lokalitetene dine, - omgivelsene dine og den eneste regelen for antrekk som du noen gang kommer til å trenge.
Du er budskapet!
Hvordan kommuniserer du? Hvilke verktøy bruker du og hva passer for de enkelte anledninger. Vi ser på hvorfor kommunikasjonsprosessen er så viktig og hva som ofte er en fallgruve for salgspersonalet. Hvilke teknikker skal vi benytte oss av for å få fram / presentere til kunden hva kunden egentlig vil ha?
Verbal atferd – Kundesignaler
Hvordan ordlegger vi oss og hvordan oppfatter kunden dette? ”Effektiv bruk av rett verktøy er ofte en forutsetning for et godt resultat”, har vi ofte hørt, men hva passer for meg? Vi ser på et par enkle teknikker som har vært benyttet med godt resultat.
Hvilket nivå har du? Hvordan kan du vite hvor god du er? Hvordan skal vi finne ut hva kundene virkelig mener? ”Vi må måle det som er relevant”, har blitt sagt, men hva er det som er relevant? Vi må føre regnskap for mer enn penger og vurdere hva vi oppnår ved å betale mer for servicen. Når vi ”synder” må vi få tilgivelse, - hvordan?